
„O gustach się dyskutuje!” – konferencja dla nauczycieli i bibliotekarzy
Fundacja Burza Mózgów wraz z Pedagogiczną Biblioteką Wojewódzką w Krakowie zapraszają na bezpłatną stacjonarną konferencję dla nauczycieli i bibliotekarzy „O gustach się dyskutuje!” |
Podczas wydarzenia nauczyciele i bibliotekarze z regionu poznają najnowsze trendy w literaturze dziecięcej i młodzieżowej oraz wymienią się wiedzą i doświadczeniami.
Już po raz kolejny Festiwal Literatury dla Dzieci stanie się platformą współpracy dla tych, dla których edukacja literacka najmłodszych to chleb powszedni.
Termin konferencji: 17 listopada 2022 (czwartek), w godz. 9.30-13.30
Miejsce: Pałac Potockich, Rynek Główny 20 (1 piętro)
Adresaci: bibliotekarze, nauczyciele
Zgłoszenia: poprzez FORMULARZ
Organizator: Fundacja Burza Mózgów
Informacje: fundacja.burza.mozgow@gmail.com, tel.: 570 366 740
Udział w konferencji jest bezpłatny, obowiązują zapisy. Uczestnicy otrzymają zaświadczenia.
Program konferencji
dr Roksana Jędrzejewska-Wróbel: Lecznicza moc opowieści, czyli książki, które koją serce i umysł
Seria „Siedem szczęśliwych. Baśnie nie dość znane” i „Stan splątania” jako przykłady literatury dziecięcej i młodzieżowej o potencjale terapeutycznym.
Urszula Młodnicka: Teraz Ty! Jak wykorzystywać książki w rozmowach z dziećmi na tematy związane z psychologią
Bycie osobą świadomą swojej wartości pozytywnie wpływa na dorosłe życie. Daje odwagi w podejmowaniu wyzwań, podnosi jakość życia i polepsza relacje z innymi, a także sprawia, że czujemy się ze sobą dobrze. Podczas wykładu sprawdzimy jak w łatwy sposób można rozmawiać z dziećmi na trudne tematy.
dr hab. Tomasz Broda: Broda do góry! Giganci literatury
Historia literatury w obrazach, opowiedziana językiem współczesnej ilustracji, gdzie edukacja łączy się z zabawą, a żart z powagą. Pretekstem do wystąpienia będzie książka „Bookface. Księga twarzy pisarzy”.
prof. Grzegorz Leszczyński: Mędrzec – wielki nieobecny w książce dla niedorosłych
Przedmiotem prelekcji będzie próba odnalezienia postaci literackich, które można uznać za osoby wskazujące dziecięcym bohaterom i czytelnikom drogę życiową, dynamizujące procesy tożsamościowe, wpływające na poznawanie i rozumienie wartości, którym warto służyć i które nadają życiu sens. Refleksja nad cechami konstytutywnymi tego rodzaju postaci prowadzi do wniosku, że rolą książki w życiu dziecka i nastolatka było i jest budzenie autorefleksji i refleksji etycznej w świecie pozbawionym mocnych punktów odniesienia, zatem skazującej i bohatera, i odbiorcę na przejmującą samotność. Ilustracją tej prawidłowości będą – obok klasycznych – przede wszystkim nowsze pozycje książkowe.
Konferencję sfinansowano ze środków Narodowego Instytutu Wolności – Centrum Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego w ramach Rządowego Programu Fundusz Inicjatyw Obywatelskich NOWEFIO na lata 2021-2030. |
